نی نی کوچولو

رنگ لباس کودک

1395/6/27 10:21
نویسنده : سمیرا یاوری
54 بازدید
اشتراک گذاری

رنگ‌ لباس کودکان برای دختر و پسر، تقریبا تفکیک شده هستند. اما این به آن معنا نیست که تخطی از آن‌ها کار خیلی بدی باشد. گاهی می‌طلبد که تن دخترتان لباس آبی کنید و تن پسرتان یک پیراهن مردانه فسقلی قرمز.

رنگ لباس‌های نوزاد و شیرخوار نباید تیره باشد: رنگ‌های ملایم آبی و سبز کمرنگ بهترین انتخاب‌ها برای لباس شیرخواران هستند. از ۹ ماهگی به بعد نیز رنگ نارنجی و قرمز کمرنگ برای توجه کودک مناسب است.

کودک لباس را به دلیل رنگ های جذاب و شاد آن دوست دارد. او درباره تناسب رنگ لباس و این که آیا چنین رنگی به او می آید یا نه چیز زیادی نمی داند و به همین دلیل ممکن است حتی در یک زمان لباس های با رنگ های مختلف و ناهماهنگ را برای پوشیدن انتخاب نماید. کودکان بیشتر مایل به پوشیدن رنگ های قرمز، سبز، نارنجی، زرد، آبی و صورتی هستند.

رنگ لباس کودک

روان شناسی رنگ ها:

قرمز: رنگی جذاب و پرشور و نماد میل و علاقه است که سبب به هیجان آمدن کودک می ­شود. به کار بستن رنگ قرمز به معنای نیاز به حرکت و وجود زمینه تحریک پذیر است.

 

زرد : نماد نور، شادی و خوشبختی است و میل به مشارکت و پیشرفت را متجلی می ­کند.به کار بستن افراطی این رنگ می تواند گویای نیاز به آزاد سازی تنش های درونی باشد همچنین زرد با تاثیر آرام بخشی که دارد سبب تمدد اعصاب می­ شود.

 

آبی: نماد صلح و آرامش است وبه کار بستن آن بیانگر اعتماد به نفس، آرامش است. این رنگ می ­تواند موجب آرامش کودک شده و خواب شبانه خوبی برای او فراهم آورد.

 

سبز: تازگی و نشاط را بیان می کند  و سبب افزایش امید و عزت به نفس می شود و ازین رو می تواند به کودکانی که عزت نفس پایین دارند و احساس افسردگی می کنند، کمک کند.

 

نارنجی: که ترکیبی از رنگ ­های زرد و قرمز است بیانگر برونگرایی، میل به موفقیت، نشاط و پویایی است و مانند قرمز استفاده مفرط از آن نشانه تحریک پذیری است.

 

صورتی: بیانگر صلح و توازن است و ملایمت و عطوفت را نشان می ­دهد. معمولاً دختربچه ها در سنین رشد به این رنگ تمایل نشان می ­دهند.

از رنگ های روشن برای لباس کودکان پر جنب و جوش استفاده کنید .رنگ ها در زندگی افراد به عنوان محرک های زندگی به شمار می روند اما در زندگی کودکان حال و هوای خاص تری ایجاد می کنند به طوری که در روحیات آنان نیز تاثیرگذار هستند...

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)