نی نی کوچولو

اسباب بازی بی خطر

1395/7/17 14:52
نویسنده : سمیرا یاوری
50 بازدید
اشتراک گذاری

تا قبل از اینکه کودک به سن 3 سالگی برسد و خوب و بد را تشخیص بدهد والدین باید در خرید اسباب بازی دقت بسیاری داشته باشند. اسباب بازی خطرناک ممکن است مشکلاتی را برای کودک به وجود آورد که جبران ناپذیر است.

در این پست مواردی را برای رعایت در هنگام خرید اسباب بازی برای کودک دلبندتان متذکر میشویم تا با خرید اسباب بازی بی خطر از او مراقبت کرده و خیال خود را هنگام بازی کودک راحت کنید.

وسایل بزرگ انتخاب کنید

تا زمانی که کودک به سن سه سالگی نرسیده است، باید وسایل بزرگ تر از دهان او برایش تهیه کنید تا خدایی نکرده دچار خفگی نشود. اگر می خواهید از بزرگی وسیله ای که قصد خرید دارید مطمئن شوید، آن را داخل لوله دستمال توالت امتحان کنید. اگر آن اسباب بازی داخل لوله رفت، وسیله بازی، مناسب خطرناک است.

 

مراقب اسباب بازی های سمی باشید

هنگامی که یک اسباب بازی مطمئن و بی خطر یافتید، باید ببینید که آیا از مواد شیمیاییی سمی یا مضر ساخته نشده باشد. برای نرمی و دوام بیشتر پلاستیک به آن فتالات و پلاستیسایزر  اضافه می کنند و این مواد در بیشتر اسباب بازی ها وجود دارند. کادمیوم، سرب، جیوه و آرسنیک دیگر مواد شیمیایی هستند که خیلی از عروسک ها، مجسمه ها، زیورآلات پلاستیکی و عروسک های پشمالو استفاده می شود.

 

اسباب بازی سنگین نخرید

اگر اسباب بازی بسیار سنگین باشد برای کودک خطر دارد زیرا ممکن است روی دست یا پای او بیفتد و موجب ایجاد جراحت شود.

به دنبال وسایلی باشید که اجزای آن کاملا به هم وصل شده اند.

هنگام خرید عروسک یا حیوانات پشمالو مطمئن شوید که همه اجزای بدن آنها مثل دمشان کاملا به بدنه وصل است و به راحتی جدا نمی شود. در ضمن باید توجه داشته باشید که این عروسک ها دکمه، بند، روبان یا هر چیز دیگری که کودک بتواند آن را بکشد و در دهان خود بگذارد، نداشته باشند. هنگام خرید توجه داشته باشید وسیله هیچ لبه تیز یا نقاشی و طرحی که خیلی زود پاک می شود، نداشته باشد.

 

کابل یا سیم اسباب بازی را جدا کنید

سیم و کابل وسایل بازی خیلی راحت می تواند دور گردن کودک بپیچد و خدایی نکرده موجب خفگی او شود. هنگامی که کودک می تواند دست و پای خود را تکان دهد و اشیا را در دست بگیرد، هر وسیله سیم داری را از تخت او دور نگه دارید. مخصوصا خیلی حواستان به اسباب بازی های قدیمی باشد. به طور مثال، قبلا تلفن های اسباب بازی در فروشگاه ها بود که سیم طولانی داشتند اما خدا رو شکر اکنون موبایل های اسباب بازی جای آنها را گرفته اند.

 

آهن ربا در اسباب بازی نباشد

آهن ربا یکی از خطرهای پنهان هر خانه به شمار می رود. اصولا در برخی از اسباب بازی ها از آهن رباهای کوچک استفاده می شود که بسیار خطرناک است زیرا ممکن است از داخل وسیله در بیاید و کودک آن را ببلعد. خوردن یک یا دو آهن ربای کوچک توسط کودک باعث مرگ او می شود. یا شاید در دیواره های روده قرار بگیرد و باعث انسداد، سوراخ شدن یا عفونت در روده کودک شود. آهن ربا را باید از دسترس کودکان زیر 14 سال دور نگه داشت.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)